" Şi am văzut că lângă tron şi în mijlocul celor patru creaturi vii şi al bătrânilor stătea în picioare un miel care părea înjunghiat şi care avea şapte coarne şi şapte ochi;" Revelația5:6a
Traducerea Lumii Noi
"Şi la mijloc, între scaunul de domnie şi cele patru făpturi vii şi între bătrâni, am văzut stând în picioare un* Miel."Revelația5:6a Biblia Cornilescu .
"Şi am văzut stând în picioare, la mijloc între tron şi cele patru fiinţe şi între bătrâni, un Miel ca înjunghiat"-Revelația 5:6a Biblia Catolică .
În nota de subsol e din Biblia Catolică se spune :"Lit.: în mijlocul tronului, sau: în mijlocul bătrânilor. Autorul subliniază poziţia centrală a Mielului în acţiunea lui Dumnezeu asupra istoriei. Cristos-Mielul are o poziţie centrală şi faţă de cele patru fiinţe şi bătrâni, cărora le este atribuită o oarecare centralitate în acţiunea lui Dumnezeu asupra istoriei (cf. v. 6a)."
http://www.deiverbum.ro/cat/apocalips/5/#nota52
Unii trinitarieni consideră că Mielul care a fost înjunghiat trebuie să fie Dumnezeu deoarece este "în mijlocul tronului lui Dumnezeu."
Din Revelația capitolele 4 și 5 se înțelege foarte clar că Dumnezeu este cel care stă așezat pe tron în cer .(Revelația 4:10,11).
Dar Mielul nu este numit Dumnezeu în aceste două capitole,
nici nu se spune despre Miel că ar sta pe tron în aceste două capitole."A Celui care stă pe tron(a lui Dumnezeu) și a Mielului să fie binecuvântarea, onoarea, gloria şi puterea pentru totdeauna şi veşnic!“"(Rev.5:13)
De ce stă Mielul "în mijlocul tronului" lui Dumnezeu ?
Iată cum apare în greacă acest verset :"și am văzut stând, în mijlocul tronului(en meso tou thronou) și în mijlocul celor patru creaturi vii și în mijlocul bătrânilor, mielul care a fost înjungiat... . "Kingdom Interliniar .
https://www.jw.org/en/publications/bible/kingdom-interlinear-greek-translation/books/revelation/5/#v66005006
Thayer spune despre semnificația cuvântului meso în NT:"mijloc (latină medius, media, medium)...în mijlocul tronului ,în spațiul dintre τοῦ θρόνου (care trebuie conceput ca având formă semicirculară )Rev 4:5;Rev.5:6 [conform cu nota la Rev 5:6 a lui DeWette 'și am văzut între tron și cele patru creaturi vii și bătrâni' ,adică în spațiul liber dintre tron și cele patru creaturi vii (dintr-o parte) și bătrânii (de cealaltă parte ],adică cel mai aproape de tron."A Greek-English Lexicon of the New Testament, pagina 402,Baker Book House.Se poate verifica în linkul de mai jos :
https://www.studylight.org/lexicons/greek/3319.html
Eruditul trinitarian A.T.Robertson, expert în studiul NT spune despre Revelația 5:6:"În mijlocul -(εν μεσωι — en mesōi).Revelația4:6
folosește un limbaj similar.Nu este foarte clar unde este
situat Mielul în viziune,fie în apropierea tronului,fie în spațiul
dintre tron și bătrâni(acest lucru este sugerat de "s-a dus" din Revelația 5:7 ,dar apropierea față de tron este implicată în
Revelația 14:1;Faptele7:56;Evrei10:11)."- Word Pictures in the New Testament, Vol. vi, p. 328. Se poate verifica în următorul link:
https://www.studylight.org/commentaries/rwp/revelation-5.html6#6
Multe traduceri trinitariene traduc Revelația 5:6 :"între tron și cele patru creaturi vii ."- (1)RSV, (2) The Jerusalem Bible, (3) NASB, (4)NAB (1970 ed.), (5) NRSV, (6) The Amplified Bible (1965), (7) MLB (1969), (8) Beck's The Holy Bible in the Language of Today (1976), (9) C. B. Williams' New Testament in the Language of the People (1963), (10) REB, (11)Living Bible.
Oricum am dorii să traducem en meso tou thronou, este evident că simplul fapt că Mielul se află în acel loc nu îl face Dumnezeu.Dacă comparăm Rev.4:6 cu Rev.5:6, vedem că în Rev.4:6 se spune despre cele patru creaturi vii că sunt "în mijlocul tronului"(en meso tou thronou) adică exact aceleași cuvinte folosite despre Miel în Rev.5:6!
Dacă în Rev5:6 se spune că Mielul este Dumnezeu ,atunci în Rev4:6 se spune și despre cele 4 creaturi vii că sunt Dumnezeu !La fel am putea spune și despre cei 24 de bătrâni,în mijlocul cărora stă Mielul!Și cei 24 de bătrâni sunt în "mijlocul tronului",iar după argumentația trinitariană și ei sunt Dumnezei.
Ce observăm dacă examinăm atent alte viziuni ale tronului lui Dumnezeu ?Găsim în ele vreun indiciu că Dumnezeu ar fi "unul singur format din trei persoane",așa cum susțin unii trinitarieni ?
"Tot în mijlocul lui era ceva ce semăna cu patru creaturi vii; şi la înfăţişare ele erau asemenea omului pământean. 6 Fiecare avea patru feţe şi fiecare, patru aripi."-Ezechiel1:5,6.
Se poate observa că Ezechiel descrie cele patru creaturi vii,din cele patru colțuri ale tronului lui Dumnezeu, (Ezechiel 1:26)ca fiind asemenea unui om ,excepție fiind cele patru capete și aripile descrise în versetele 10,11.Știm exact cum arătau deoarece orice deosebire dintre aceste creaturi vii și înfățișarea unui om a fost descrisă în detaliu de Ezechiel .
Ce putem spune despre felul în care este descris în viziune Dumnezeu ?"Pe această asemănare de tron, deasupra, sus, era cineva care semăna la înfăţişare cu omul pământean"-Ezechiel1:26b.În versetul următor Ezechiel descrie toate deosebirile dintre felul în care l-a văzut pe Dumnezeu în viziune și înfățișarea unui om:sclipire,strălucire și aparență ca de foc.Cu excepția acestor detalii care sunt menționate ,Dumnezeu arată ca un om,nu ca un om "format din trei persoane "!Dumnezeu nu apare descris ca având trei fețe ,sau trei capete ,sau ca fiind trei persoane !Dacă Dumnezeu ar fi o trinitate sau o binitate ,format din trei persoane sau două persoane ,Ezechiel în mod sigur ar fi văzut acest lucru în viziunea sa și l-ar fi consemnat în scris ,în același fel cum a consemnat detaliile despre cele patru capete ale celor patru creaturi vii,menționate înainte de a-l descrie pe Dumnezeu.Trinitarienii ar trebui să insiste ca trei persoane să fie descrise că ar sta pe tronul lui Dumnezeu ,și nicidecum o singură persoană care se aseamănă cu un om,și care este numită
ca fiind Iehova Dumnezeu . (Ezechiel1:28)
În cartea Revelația capitolele 4 și 5 ,Revelația 19:4,5 găsim aceleași detalii despre Dumnezeu :o singură persoană care stă pe tron ,iar Mielul se apropie de tron ,(Rev.5:6,7) acest lucru confirmând ,în mod evident că Isus nu este Iehova și nici Dumnezeul Atotputernic ,care stă pe tron și care primește cea mai înaltă formă de închinare,"serviciu sacru" !(Revelația 4:8-11;15:3,4;22:3).La fel ca Ezechiel ,care îl descrie pe Dumnezeu ca fiind asemănător unui om,și Ioan nu include vreun detaliu care să ne facă să credem că Dumnezeu ar fi "o pluralitate de persoane". Ioan amintește că fiara are șapte capete (Rev.13:1) sau heruvimii sunt descriși ca având patru capete,iar dacă și Dumnezeu ar fi prezentat în viziunea ca fiind "triunuc",Ioan ar fi remarcat și consemnat acest detaliu important.
Singura persoană care stă pe tron este Creatorul ,Iehova Dunnezeu(Rev.4:10,11 vezi The New International Dictionary of New Testament Theology, Vol. 3, p. 588) iar Isus nu este inclus în acest Dumnezeu :'„Salvarea o datorăm Dumnezeului nostru, care stă pe tron, şi Mielului!“'(Rev.7:10 compară cu Iuda 25" a singurului Dumnezeu, Salvatorul nostru prin Isus Cristos, Domnul nostru,")
Iehova Dumnezeu este singura persoană care primește închinare în calitate de Dumnezeu în cer :"4 Cei douăzeci şi patru de bătrâni şi cele patru creaturi vii s-au prosternat şi s-au închinat lui Dumnezeu, care stă pe tron, şi au zis: „Amin! Lăudaţi-l pe Iah!“(Rev.19:4)
În Revelația 21:5 se spune :" Cel ce stătea pe tron a zis: „Iată! Eu fac toate lucrurile noi!“"Din nou putem observa că pe tron stă o singură persoană(apare Cel ce stătea pe tron, nu cei ce stăteau pe tron) care se referă la sine însăși ca fiind "eu" ,la singular,nu prin noi ,la plural,cum ar fi fost potrivit să apară în Rev.21:5, dacă Dumnezeu ar fi fost format din două sau trei persoane diferite ,care stau pe același tron.
"55 Dar el, fiind plin de spirit sfânt, s-a uitat ţintă la cer şi a văzut gloria lui Dumnezeu şi pe Isus stând la dreapta lui Dumnezeu 56 şi a zis: „Iată, văd cerurile deschise şi pe Fiul omului stând la dreapta lui Dumnezeu!“-Faptele 7:55,56
Ștefan a văzut că Dumnezeu este o singură persoană,Tatăl ,Iehova Dumnezeu și că Isus stă la dreapta lui Dumnezeu,iar din aceasta înțelegem că Dumnezeu este diferit de Isus ,iar Isus nu face parte din Dumnezeul lângă care stă !De ce nu apare spiritul sfânt în nici o viziune ca fiind la "dreapta lui Dumnezeu"?
Rezumatul argumentelor
În viziunile din întreaga Biblie nu apare Dumnezeu ca fiind mai mult decât o singură persoană ,iar această persoană nu este niciodată Isus sau duhul sfânt ,ci Tatăl,Iehova Dumnezeu.Persoana care este "singurul Dumnezeu " în cer este Tatăl,Iehova Dumnezeu,cerul fiind descris ca fiind "casa Tatalui ."(Ioan14:2).Cuvântul "trinitate" nu apare în Biblie ,iar Dumnezeu nu este descris niciodată ca fiind "trei",sub nici o formă :"Dumnezeu este unul în trei persoane",""Iehova este trei","Dumnezeu este trei persoane "etc..Așadar "dovezile" în favoarea trinității sunt ambigue,indirecte și inacceptabile !
Faptul că Isus este "în mijlocul tronului ,nu pe tron ,ci probabil în spațiu dintre mijlocul tronului și ceea ce este înconjurat de cei douăzeci și patru de bătrâni"(Vincent's Studies) nu îl face pe Isus parte dintr-un "Dumnezeu binitar sau trinitar misterios " ,deoarece în Revelația 4:6 se spune același lucru despre cele patru creaturi vii ,iar în Revelația 5:6 Isus este prezentat "lângă tron în mijlocul celor patru creaturi vii și al bătrânilor "!În același fel cum nu ne putem folosii de aceste două versete pentru a dovedi că "cele patru creaturi vii și cei 24 de batrâni" ,în mijlocul cărora stă Isus în cer , sunt "Dumnezei ,deoarece stau în mijlocul tronului ",nu ne putem folosi în mod logic de acest "argument" pentru a sprijini ideea nebiblică că "Mielul lui Dumnezeu " ,este tocmai Dumnezeul căruia îi aparține și slujește Isus în cer . (Revelația 5:9,10 indică spre Miel ca fiind agentul ,reprezentatul lui Dumnezeu ,"fiindcă ai fost înjunghiat şi cu sângele tău ai cumpărat pentru Dumnezeu oameni din orice trib...pentru Dumnezeul nostru" ,adică pentru Iehova care este Tatăl și Dumnezeul pe care îl reprezintă și slujește Isus în cer și căruia i se închină toți slujitorii lui cerești și pământești,inclusiv Isus Rev1:47;3:2,12,21).Despre spiritul sfânt nu se afirmă nicăieri că ar fi pe tron sau lângă tron!
În Revelația 7:15 apare o mare mulțime de închinători aprobați care sunt "înaintea tronului lui Dumnezeu.Şi zi şi noapte îndeplinesc pentru el un serviciu sacru în templul său, iar Cel ce stă pe tron îşi va întinde cortul peste ei."-Revelația7:15.Este evident că marea mulțime îi slujește unui singur Dumnezeu care stă pe tron și își v-a întinde cortul peste ei !Atunci cărui Dumnezeu îi aduc "serviciu sacru" cei care se închină unui Dumnezeu format din două sau trei persoane ?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu